Tuesday, June 15, 2010

kebosanan diriku

Selepas saja balik dari Sabah, aku pun bercadang untuk mencabut gigiku yg dah lama suka buat hal... pergi la aku bertemu dgn dr.Syahir utk mencabut gigiku itu.. pertama kali aku merasa terseksa sngt bila gigiku dicabut hampir 2 jam lamanya.. bila dah cabut gigi tu aku pun balik dan pengsan selama dua hari... dapat la MC 3 hari. Disebabkan kondisi badanku yang lemah aku pun terjangkit demam dari awekku..makan dan minum jer muntah,sesak nafas akibat banyak kahak dan hingus. Bila hari Isnin tu aku pergi keje pagi rasa ok skit dah habis class summer aku pun cuba la lari kat padang 2km jer mampu aku buat rasa mcam nak tercabut tekak aku time tu. dapat calling malam tu ada training team aku x dapat datang cos sesak nafas malam tu.. Selasa pulak aku rasa makin teruk makan ke minum ke terus muntah, kepala pula macam nak pecah bila org cakap pun aku dah tak bole fokus.. team.. sorry tak dapat join training on tuesday night, aku dah tak larat lagi aku pun pg hospital Ampang.. Doktor check darah tapi dia kata darah aku ok.. doktor bagi ubat antibiotik yg kuat, panadol dan ubat selsema yg kuat.. pas aku balik malam tu terus gi makan bubur ayam McD. balik terus pengsan.. Pagi ni pulak dapat makan roti bakar jer kat kedai safiZ kat hartamas.. badan ni masih lemah jer ada kelas summer pun dah malas nak buat bagi kat cikgu lain jer.. oh badan sembuh la cepat aku dah tak larat nak melayan demam ni lagi... Ya Allah sembuhkan la penyakitku ini, sesungguhnya kau maha mengasihani lagi maha penyayang aminn..

Monday, June 14, 2010

KL MARATHON 2010

Tahun ni aku cuba menyertai acara 21km half marathon... http://www.kl-marathon.com/

Wednesday, May 26, 2010

my new cyclist team..(mercury)



Zool Helmi



Ismanor Aizal



Hasan Karim



Firdaus Rauf



Dean Jasman



Syam Navy



Junainah Asma

Azea Dz


Sebelum nama team Mercury team kami di gelar team Betong, yg dianggotai oleh saya,zool dan Ismanor. Kami telah berjaya mendapat tempat ke 6 dalam ketegori team di Selangor MTB baru2 ini.. kami juga telah mendapat sponsor dari beberapa pihak..
Good luck!!


Saturday, February 13, 2010

program seminggu di DUKE

ni la gambar poyo kami berdua hahaha

ni kat kawasan INTAN kayuh from Keramat dan singgah jap kat sini

sayang gambar ni x clear cos guna fon jer n nite mode, pas tu minta tolong mamat cina yang tengah lepak kat san utk amik gmbr kitaorang hehehe,

ni la gaya Azrul kalau dah penat hahaha singgah jap kat kawasan Wangsamaju sambil menikmati malam minggu memandang cahaya gemerlapan di KLCC dan Menara KL

masa ni azrul tengah adjust kerusi dia, entah ada jer yg tak kena ngan basikal merah kepunyaannya x lama jagi masuk mudah.com la basikal kau tu azrul... jgn di adjust sangat...

ni la gaya aku yang poyo jer !!! namun aku tetap sayang my eye eagle limited edition ni...

dah dah la amek gambar tu Azrul jum la kayuh sampai keramat... dah jauh kita mengayuh selama ada basikal baru ni Azrul.. first isnin kita buat 36km, pas tu rabu kita kayuh 37km pulak, jumaat yang best 40km dan semalam warm down buat 16km.. dah bole masuk LTDL dah ni hahahaha... asta la besta ....











Saturday, February 6, 2010

KAPAL BUGIS ( kapal Pinisi )


Konflik antara kerajaan BUGIS dan MAKASSAR pada abad 16-19, menyebabkan ketegangan di daerah SULAWESI
SELATAN. Hal ini menyebabkan banyaknya orang Bugis bermigrasi terutama di daerah pesisir. Komunitas Bugis hampir selalu dapat ditemui didaerah pesisir di Nusantara bahkan sampai ke negara tetangga. Budaya perantau yang dimiliki orang Bugis didorong oleh keinginan akan kemerdekaan, Konsep “SIRI” adalah konsep Kaum Bugis yang berarti Malu Menjaga Marwa, Kebahagiaan dalam tradisi Bugis hanya dapat diraih melalui kebebasan dalam berkarir dengan semboyang “Mali Siparappe Rebba Sipatokkong Malilu Sipakainge”Kepiawaian suku Bugis-Makasar dalam mengarungi Samudra cukup dikenal luas dengan nama KAPAL PINISI, Satu bukti Di Cape Town Afrika Selatan terdapat sebuah suburb atau setingkat Kecamatan, yang bernama Maccassar, sebagai simbol penduduk setempat mengingat tanah asal nenek moyang mereka.

basikal baru kegemaranku


Ni la basikal yang aku beli dari seorang budak yang bernama Mamat dari negeri Kedah D.A..
Brand basikal ni Polygon eye eagle limited edition... harga baru lebih kurang 3k lebih... aku dapat harga murah rm 1.5k jer tapi aku kene amek kat kedah sendiri... tapi aku sangat berpuas hati kerana basikal ni sangat laju untuk aku... BAGUSSSS!!!

Ni la gaya aku yang agak poyo sedikit dengan dua buah basikal road bike Polygon dan basikal mountian bike Merida...... semoga aku berjaya masuk ironman tahun ni bulan 10 di Putrajaya... Amin... thank pada my cinta baby nazirah kerana sanggup berkorban demi sayangmu ini... kepada kawan kawanku yang lain kejar la minat dan impian anda sekarang dan jangan tunggu i terlepas kerana kamu akan menyesal bila dah terlepas...


Friday, September 4, 2009

WALL CLIMBING REFRESH EVENT

MY BEAUTIFUL LADY NAZIRAH NAZARUDDIN
MASTER BELAYER
ANDREW IS READY TO CLIMB (MY PARTNER )
SASHI, HIS CLIMB UNTIL THE TOP (FIRST TIME CLIMB)






WE START FROM 3PM AND FINISH AT 6PM.. ENJOY,PENAT AND PUAS... NAK CABARAN LAGI? CAN TRY NEXT TIME..ADIOS AMIGOS..ASTA LA VIS TA BABY...